Filibert Siscar participa en el curtmetratge d’animació 3D ‘Gea’, seleccionat a Cinema Jove
Premiat en el XIII Festival d’Almeria en corto, menció especial al palmarès del XIX Festival de cine de Zaragoza i seleccionat per al XIV Festival Internacional de Animación, Efectos Especiales, Videojuegos y Arquitectura Digital de A Coruña, el més prestigiós de tots els festivals en la matèria.
El pegolí Filibert Siscar, Doctor en Belles Arts per la Universitat Miguel Hernández d’Elx en el programa d’Art i Disseny gràfic, forma part de l’equip de treball que ha realitzat el curtmetratge d’animació 3D Gea, seleccionat a Cinema Jove i que es projectarà esta vesprada, a les 20h., en la secció de Panorama Valencià, a la sala José Sancho de l’edifici Rialto de València.
Filibert Siscar
Gea és el projecte de final de màster en Animació 3D realitzat en Primerframe escuela de animación el 2013 i està dirigit per Jaime Maestro, guardonat amb el Premi Goya al Millor Curtmetratge d’Animació 2013, amb el Vendedor de humo, realitzat íntegrament, justament, a Primerframe. Esta circumstància va exercir de pressió sobre el grup d’alumnes de 2013, entre els que es trobava el pegolí Filibert Siscar.
Jaime Maestro
La producció de Gea, de 9 minuts, 16 segons, es va allargar al voltant de 9 mesos. Per què? «Perquè l’animació en 3D és molt complicada i molt treballosa», explicava Siscar, perquè «el procés d’animació és llarguíssim i té moltes fases». Filibert Siscar, en eixe llarg procés, ha participat en diferents fases, «un poquet en tot perquè m’interessava conèixer tot el procés i les qüestions de cada fase». Sobretot va participar en la postproducció, l’animació del personatge de Gea, el disseny del personatge, la màscara, la cara de Gea.
«Durant milions d’anys, Gea ha viscut refugiada en la seua obra en una impertorbable dimensió. La seua energia és escassa, però la seua obra és el sentit de la seua existència i amb l’ajuda de les seues antigues màquines treballa tranquil•la en la seua creació», explica la sinopsi del curtmetratge.
Afegia Filibert Siscar que «és una metàfora de la mare natura, té un fons ecologista i confessava que «estem contents de com ha quedat i del recorregut que està tenint» perquè ha estat premiat en el XIII Festival d’Almeria en corto, menció especial al palmarès del XIX Festival de cine de Zaragoza i seleccionat per al XIV Festival Internacional de Animación, Efectos Especiales, Videojuegos y Arquitectura Digital de A Coruña, el més prestigiós de tots els festivals en la matèria.
El pegolí Filibert Siscar, Doctor en Belles Arts per la Universitat Miguel Hernández d’Elx en el programa d’Art i Disseny gràfic, forma part de l’equip de treball que ha realitzat el curtmetratge d’animació 3D Gea, seleccionat a Cinema Jove i que es projectarà esta vesprada, a les 20h., en la secció de Panorama Valencià, a la sala José Sancho de l’edifici Rialto de València.
Filibert Siscar
Gea és el projecte de final de màster en Animació 3D realitzat en Primerframe escuela de animación el 2013 i està dirigit per Jaime Maestro, guardonat amb el Premi Goya al Millor Curtmetratge d’Animació 2013, amb el Vendedor de humo, realitzat íntegrament, justament, a Primerframe. Esta circumstància va exercir de pressió sobre el grup d’alumnes de 2013, entre els que es trobava el pegolí Filibert Siscar.
Jaime Maestro
La producció de Gea, de 9 minuts, 16 segons, es va allargar al voltant de 9 mesos. Per què? «Perquè l’animació en 3D és molt complicada i molt treballosa», explicava Siscar, perquè «el procés d’animació és llarguíssim i té moltes fases». Filibert Siscar, en eixe llarg procés, ha participat en diferents fases, «un poquet en tot perquè m’interessava conèixer tot el procés i les qüestions de cada fase». Sobretot va participar en la postproducció, l’animació del personatge de Gea, el disseny del personatge, la màscara, la cara de Gea.
«Durant milions d’anys, Gea ha viscut refugiada en la seua obra en una impertorbable dimensió. La seua energia és escassa, però la seua obra és el sentit de la seua existència i amb l’ajuda de les seues antigues màquines treballa tranquil•la en la seua creació», explica la sinopsi del curtmetratge.
Afegia Filibert Siscar que «és una metàfora de la mare natura, té un fons ecologista i confessava que «estem contents de com ha quedat i del recorregut que està tenint» perquè ha estat premiat en el XIII Festival d’Almeria en corto, menció especial al palmarès del XIX Festival de cine de Zaragoza i seleccionat per al XIV Festival Internacional de Animación, Efectos Especiales, Videojuegos y Arquitectura Digital de A Coruña, el més prestigiós de tots els festivals en la matèria.