Fins el 27 de juny es pot visitar l’exposició del XXXIX Certamen Nacional de Pintura ‘Vila de Pego’
Al Centre d’Exposicions, Museu d’Art Contemporani, de dilluns a divendres, de 17 a 20h. Divendres passat, durant la seua inauguració el guanyador d’esta edició, David Pellicer, es mostrava orgullós i satisfet per exposar «rodejat d’artistes de tanta qualitat» i agraïa a l’Ajuntament de Pego que «seguira mantenint este certamen de tanta solera». D’altra banda, Alícia Siscar s’acomiadava com a regidora de Cultura. L’alcalde de Pego avançava que s’intentarà obrir un museu permanent amb les obres de totes les edicions del Certamen de Pintura.
Divendres passat, al voltant de les 8 de la vesprada s’inaugurava al Centre d’Exposicions Museu d’Art Contemporani de Pego, l’exposició del XXXIX Certamen Nacional de Pintura ‘Vila de Pego’. Una mostra de les millors obres presentades en l’última edició d’este veterà i destacat certamen de pintura.
L’animador cultural, Rafel Ruiz, era l’encarregat d’iniciar l’acte d’inauguració amb la lectura de l’acta amb la resolució del jurat de la XXXIX edició del certamen pegolí.
La regidora de Cultura en funcions, Alícia Siscar, prenia la paraula en el que va ser el seu últim acte al capdavant de la regidoria. Posava de relleu Siscar que estem davant «un dels certàmens de pintura més importants de tot Espanya». D’altra banda, també explicava que «no va ser gens fàcil triar l’obra guanyadora per la qualitat de les 65 obres presentades». En el seu comiat, desitjava Alícia Siscar que «el certamen continue celebrant-se com toca».
L’alcalde de Pego (en aquell moment encara en funcions), Enrique Moll, expressava que «la responsabilitat que tenim des de l’Ajuntament és que açò no és quede ací», i avançava que l’objectiu és mostrar les obres del Certamen Nacional de Pintura ‘Vila de Pego’ amb la creació d’un museu permanent. L’objectiu és «que la ciutadania valore el fons pictòric de l’Ajuntament de Pego».
David Pellicer, guanyador del XXXIX Certamen Nacional de Pintura ‘Vila de Pego’ per l’obra Lightpink hole agraïa a l’Ajuntament de Pego que «seguira mantenint este certamen de tanta solera» i es mostrava orgullós i satisfet per exposar «rodejat d’artistes de tanta qualitat». Així mateix, ressaltava que «este tipus d’ajudes són molt importants perquè el trajecte és molt llarg, és difícil, espinós i este tipus d’ajudes morals i econòmiques als artistes són molt importants», reiterava.
Una vegada finalitzats els discursos oficials d’inauguració de l’Exposició del XXXIX Certamen Nacional de Pintura ‘Vila de Pego’, era el moment de conèixer un poc més l’autor de l’obra guanyadora Lightpink hole, David Pellicer Garcia. I que ell mateix ens explicara les seues pretensions amb l’obra.
Explicava el flamant guanyador que Lightpink hole ve de la sèrie Mirror room inspirada en l’escenografia contemporània que permet experimentar com el món de la llum pot canviar sensacions. Eixa fascinació per la llum va dur David Pellicer a indagar sobre ella i els seus efectes en l’espectador. L’autor definix l’obra guanyadora en el llindar entre «l’abstracció i la figuració perquè l’espectador puga interpretar per ell mateix la peça».
A David Pellicer li agrada generar dubte en l’observador amb l’ambigüitat al si de l’obra. Està pintada a mà o no? La tècnica és la clau. Així, tenim que David és un mestre generador de dubte i és que, ens explicava que els crítics estan dividits entre «l’arquitectura […] i l’abstracció geomètrica», el que vol dir que la seua obra «genera diferents lectures».
«Necessitava que hi hagués una efervescència del color», «que hi hagués un contrast màxim de la foscor i el color» per a «aconseguir un efecte escenogràfic» i això, és el que ha permès que l’espectador es reflectisca en l’obra i alhora ha permès que el contrast del color siga molt més intens, explicava a Ràdio Pego el guanyador del XXXIX Certamen Nacional de Pintura ‘Vila de Pego’.
L’exposició estarà en vigor fins el 27 de juny, en horari de dilluns a divendres de 17 a 20h.
Divendres passat, al voltant de les 8 de la vesprada s’inaugurava al Centre d’Exposicions Museu d’Art Contemporani de Pego, l’exposició del XXXIX Certamen Nacional de Pintura ‘Vila de Pego’. Una mostra de les millors obres presentades en l’última edició d’este veterà i destacat certamen de pintura.
L’animador cultural, Rafel Ruiz, era l’encarregat d’iniciar l’acte d’inauguració amb la lectura de l’acta amb la resolució del jurat de la XXXIX edició del certamen pegolí.
La regidora de Cultura en funcions, Alícia Siscar, prenia la paraula en el que va ser el seu últim acte al capdavant de la regidoria. Posava de relleu Siscar que estem davant «un dels certàmens de pintura més importants de tot Espanya». D’altra banda, també explicava que «no va ser gens fàcil triar l’obra guanyadora per la qualitat de les 65 obres presentades». En el seu comiat, desitjava Alícia Siscar que «el certamen continue celebrant-se com toca».
L’alcalde de Pego (en aquell moment encara en funcions), Enrique Moll, expressava que «la responsabilitat que tenim des de l’Ajuntament és que açò no és quede ací», i avançava que l’objectiu és mostrar les obres del Certamen Nacional de Pintura ‘Vila de Pego’ amb la creació d’un museu permanent. L’objectiu és «que la ciutadania valore el fons pictòric de l’Ajuntament de Pego».
David Pellicer, guanyador del XXXIX Certamen Nacional de Pintura ‘Vila de Pego’ per l’obra Lightpink hole agraïa a l’Ajuntament de Pego que «seguira mantenint este certamen de tanta solera» i es mostrava orgullós i satisfet per exposar «rodejat d’artistes de tanta qualitat». Així mateix, ressaltava que «este tipus d’ajudes són molt importants perquè el trajecte és molt llarg, és difícil, espinós i este tipus d’ajudes morals i econòmiques als artistes són molt importants», reiterava.
Una vegada finalitzats els discursos oficials d’inauguració de l’Exposició del XXXIX Certamen Nacional de Pintura ‘Vila de Pego’, era el moment de conèixer un poc més l’autor de l’obra guanyadora Lightpink hole, David Pellicer Garcia. I que ell mateix ens explicara les seues pretensions amb l’obra.
Explicava el flamant guanyador que Lightpink hole ve de la sèrie Mirror room inspirada en l’escenografia contemporània que permet experimentar com el món de la llum pot canviar sensacions. Eixa fascinació per la llum va dur David Pellicer a indagar sobre ella i els seus efectes en l’espectador. L’autor definix l’obra guanyadora en el llindar entre «l’abstracció i la figuració perquè l’espectador puga interpretar per ell mateix la peça».
A David Pellicer li agrada generar dubte en l’observador amb l’ambigüitat al si de l’obra. Està pintada a mà o no? La tècnica és la clau. Així, tenim que David és un mestre generador de dubte i és que, ens explicava que els crítics estan dividits entre «l’arquitectura […] i l’abstracció geomètrica», el que vol dir que la seua obra «genera diferents lectures».
«Necessitava que hi hagués una efervescència del color», «que hi hagués un contrast màxim de la foscor i el color» per a «aconseguir un efecte escenogràfic» i això, és el que ha permès que l’espectador es reflectisca en l’obra i alhora ha permès que el contrast del color siga molt més intens, explicava a Ràdio Pego el guanyador del XXXIX Certamen Nacional de Pintura ‘Vila de Pego’.
L’exposició estarà en vigor fins el 27 de juny, en horari de dilluns a divendres de 17 a 20h.