La Clandestina publica el seu primer disc, ‘Plor Clandestí’
És el primer recull de música de processons gravat per una colla de dolçaines i tabals. Es presentava dissabte a la nit al Teatre Municipal de Pego amb un gran nombre de músics i compositors col•laboradors. ‘Plor Clandestí’ ix a la llum en el 10é aniversari de La Clandestina.
Aquesta és la peça, del compositor Toni Lloret, que li dóna nom al primer treball de La Clandestina, ‘Plor Clandestí. La dolçaina en Setmana Santa’. Un projecte que “té com a finalitat commemorar el 10é aniversari de la Colla pegolina de dolçaines i percussió amb un repertori de música tradicional de processons adaptades a la Setmana Santa de Pego”, explica l’interior del CD de ‘Plor Clandestí’.
En la presentació de l’òpera prima de La Clandestina, Xavi Morant, presentador de l’acte i col•laborador d’aquesta casa amb ‘La Manta al Coll’, feia repàs dels 10 anys de la colla de dolçaines i percussió ‘La Clandestina’ i recordava els directors que l’han anat modelant: Josep Alemany (2000-03), mestre dolçainer d’Ondara; Ferran Ferrando (2003-05) compositor i mestre pegolí; Paco de Domingo (2005-06), mestre de dolçaina de Carcaixent, actualment s’encarrega de l’ensenyament de l’escola de música tradicional de la Colla; Joan Bou (2006-08), mestre percussionista de Xàbia. Finalment, l’actual director de La Clandestina Pere Molina, mestre de Dénia.
Divendres Sant de 2001 va ser la primera vegada que a Pego s’escoltava en una processó la dolçaina. La Clandestina, trencava amb la tradició de les cornetes i introduïa a la tradicional Setmana Santa pegolina, un instrument ben tradicional de les terres valencianes, com és la dolçaina. Asseguren des de La Clandestina -ho recordava Xavi Morant- que “tot i que hi ha dubtes i reticències per alguns sectors”, aquella primera experiència “esdevé un clar èxit reconegut per tothom.” I el fet indiscutible d’això és que “la dolçaina no deixa de sonar, any rere any, a les nostres processons. L’any 2007 la Clandestina dedica ‘Plor Clandestí’, de Toni Lloret, en “homenatge a aquell exitós fet de 2001. La peça és estrenada a l’interior de l’Església de Nostra Senyora de l’Assumpció a causa de la pluja”.
L’actual director de La Clandestina, Pere Molina, assegurava que el projecte de gravació del Cd que dissabte es presentava al Teatre Municipal de Pego, va estar damunt la taula des del principi, fins i tot des d’abans d’assumir el seu càrrec al capdavant de la colla. El desig de gravació del disc s’ha complit “gràcies a l’esforç de cadascú, dels músics. Un esforç marcat i assessorat pels professors de l’escola”, ressaltava Molina. Qui també destacava la tasca dels professors de l’escola en el fet què actualment el projecte educatiu compta amb més de 70 alumnes.
S’encetava el concert amb la peça de l’any 1986 del compositor Enric Gironès, titulada ‘Processó’, una de les primeres marxes fetes només per a tocar-la en gran colla. El seu fill Miquel Gironès, dolçainer d’Obrint Pas, va tocar ‘Processó’ junt a La Clandestina.
El president de La Clandestina, Fernando Orihuel, ressenyava la finalitat de ‘Plor Clandestí. La dolçaina en Setmana Santa’, que no és una altra que “introduir la dolçaina en la Setmana Santa pegolina i al mateix temps encetar una sèrie d’actes commemoratius del nostre 10é aniversari”. Assegurava Orihuel que aquest primer CD “serà en el món de la música –per a tots els músics de la colla- el millor guardó que omplirà les nostre vitrines particulars”.
Per la seua part, el director de l’escola de música tradicional de La Clandestina, Ferran Moya, assegurava que tot el que hi ha a la colla “és bo, bo i només que bo”. Moya posava l’accent sobre l’alumnat de l’escola, “el futur de La Clandestina”.
Aquesta és la peça, del compositor Toni Lloret, que li dóna nom al primer treball de La Clandestina, ‘Plor Clandestí. La dolçaina en Setmana Santa’. Un projecte que “té com a finalitat commemorar el 10é aniversari de la Colla pegolina de dolçaines i percussió amb un repertori de música tradicional de processons adaptades a la Setmana Santa de Pego”, explica l’interior del CD de ‘Plor Clandestí’.
En la presentació de l’òpera prima de La Clandestina, Xavi Morant, presentador de l’acte i col•laborador d’aquesta casa amb ‘La Manta al Coll’, feia repàs dels 10 anys de la colla de dolçaines i percussió ‘La Clandestina’ i recordava els directors que l’han anat modelant: Josep Alemany (2000-03), mestre dolçainer d’Ondara; Ferran Ferrando (2003-05) compositor i mestre pegolí; Paco de Domingo (2005-06), mestre de dolçaina de Carcaixent, actualment s’encarrega de l’ensenyament de l’escola de música tradicional de la Colla; Joan Bou (2006-08), mestre percussionista de Xàbia. Finalment, l’actual director de La Clandestina Pere Molina, mestre de Dénia.
Divendres Sant de 2001 va ser la primera vegada que a Pego s’escoltava en una processó la dolçaina. La Clandestina, trencava amb la tradició de les cornetes i introduïa a la tradicional Setmana Santa pegolina, un instrument ben tradicional de les terres valencianes, com és la dolçaina. Asseguren des de La Clandestina -ho recordava Xavi Morant- que “tot i que hi ha dubtes i reticències per alguns sectors”, aquella primera experiència “esdevé un clar èxit reconegut per tothom.” I el fet indiscutible d’això és que “la dolçaina no deixa de sonar, any rere any, a les nostres processons. L’any 2007 la Clandestina dedica ‘Plor Clandestí’, de Toni Lloret, en “homenatge a aquell exitós fet de 2001. La peça és estrenada a l’interior de l’Església de Nostra Senyora de l’Assumpció a causa de la pluja”.
L’actual director de La Clandestina, Pere Molina, assegurava que el projecte de gravació del Cd que dissabte es presentava al Teatre Municipal de Pego, va estar damunt la taula des del principi, fins i tot des d’abans d’assumir el seu càrrec al capdavant de la colla. El desig de gravació del disc s’ha complit “gràcies a l’esforç de cadascú, dels músics. Un esforç marcat i assessorat pels professors de l’escola”, ressaltava Molina. Qui també destacava la tasca dels professors de l’escola en el fet què actualment el projecte educatiu compta amb més de 70 alumnes.
S’encetava el concert amb la peça de l’any 1986 del compositor Enric Gironès, titulada ‘Processó’, una de les primeres marxes fetes només per a tocar-la en gran colla. El seu fill Miquel Gironès, dolçainer d’Obrint Pas, va tocar ‘Processó’ junt a La Clandestina.
El president de La Clandestina, Fernando Orihuel, ressenyava la finalitat de ‘Plor Clandestí. La dolçaina en Setmana Santa’, que no és una altra que “introduir la dolçaina en la Setmana Santa pegolina i al mateix temps encetar una sèrie d’actes commemoratius del nostre 10é aniversari”. Assegurava Orihuel que aquest primer CD “serà en el món de la música –per a tots els músics de la colla- el millor guardó que omplirà les nostre vitrines particulars”.
Per la seua part, el director de l’escola de música tradicional de La Clandestina, Ferran Moya, assegurava que tot el que hi ha a la colla “és bo, bo i només que bo”. Moya posava l’accent sobre l’alumnat de l’escola, “el futur de La Clandestina”.