L’arxiu municipal de Pego encetava ahir dimecres el mes de febrer amb el taller d’història, Dimecres a l’arxiu. Una iniciativa que compta amb el suport de la Regidoria de Cultura.
La primera sessió arrancava de gom a gom al saló d’actes de la Casa de Cultura. L’encarregat de dirigir les diferents xerrades serà l’arxiver, Joan Miquel Almela. Qui comentava que aquest punt d’encontre servirà per a conèixer i entendre el poble on vivim. Reproductor d'àudio
Després de quatre edicions el taller d’història torna a reprendre’s d’una manera més original. Segons ha explicat Almela aquesta nova edició es caracteritza per tractar diferents temàtiques.
Amb el tema de l’evolució i l’origen Joan Miquel Almela explicava als assistents els diferents noms que va tenir la vila fins arribar a l’original, Pego. Reproductor d'àudio
Aquestes sessions seguiran al llarg del mes de febrer, març i abril amb diferents tems. Entre ells destaquen alguns com els paisatges, les escoles i l’ensenyament, la música i els músics de Pego, els comerços, les festes i els costums, la Guerra Civil i molts més. Diferents temàtiques que han semblat curioses als participants. Reproductor d'àudio
Més de seixanta persones es tornaran a reunir la setmana que ve per a seguir amb el taller d’història, Dimecres a l’arxiu. En aquesta segona sessió Joan Miquel Almela explicarà el terme de Pego amb l’ajuda de fotos i vídeos inèdits.