Pego s’estrenarà al SONAFILM amb un viatge per la història del cinema
Hui s’ha presentat la incorporació de la localitat al Festival de Música de Cine Marina Alta en la seua setena edició i ho fa per la porta gran, ja que el pròxim 3 d’agost hi actuarà un «dels millors grups de música» en la seua especialitat segons ha avançat el director del Festival, Javier Gil. Pego ha decidit sumar-se al SONAFILM «perquè és gran projecte» però també «per seguir fomentant la música al nostre municipi», explicava el regidor de Turisme, Ricardo Sendra.
___________________
Pego s’unix al Festival de Música de Cine Marina Alta, serà la sisena localitat on se celebre el SONAFILM. Ho avançava fa poc el regidor de Turisme des de Fitur, a Madrid, i hui s’ha presentat formalment eixa incorporació. Este és el primer i únic festival dedicat a la música del seté art que es realitza al Mediterrani i enguany organitzarà la seua setena edició de l’1 al 23 d’agost.
«Creiem que és important formar part del SONAFILM a més de perquè és un gran projecte i ho demostra perquè meneja a un important nombre de gent a cadascuna de les actuacions programades, Pego ha decidit sumar-se per seguir fomentant la música al nostre municipi», explicava el regidor de Turisme, Ricardo Sendra. I recordava que «som una localitat molt arrelada a la música» i posava d’exemple els dos últimes premis Ovidi aconseguits per dos projectes pegolins: Pep de la Tona i Quinto.
Hi destacava el director del festival, Javi Gil, que fora Turisme i no Cultura qui impulsara l’entrada de Pego al SONAFILM perquè «el festival es duu a terme durant el més d’agost i la nostra comarca es nodrix en gran part del turisme» i considera Gil que «és molt important oferir un turisme cultural de màxima qualitat possible».
Diumenge 3 d’agost és la data triada per al concert del SONAFILM a Pego. Ni el regidor de Turisme de la localitat, ni el director del Festival han desvelat el nom del grup que hi actuarà, però sí que han deixat pistes. Serà «un grup valencià i probablement siga, en la seua especialitat, la música de cambra, un dels millors grups en l’àmbit nacional i, possiblement també internacional», avançava Javi Gil. També desvelava que el repertori dibuixa «un viatge per la història del cinema. Es podran escoltar peces i bandes sonores de totes les èpoques». Per això, Ricardo Sendra advertia als amants de la música que «estiguen preparats per a quan les entrades es posen a la venda perquè puga optar a gaudir del festival al nostre municipi».
L’espai on es realitzarà eixe concert encara no està tancat al 100% però l’Ajuntament de Pego està estudiant l’aforament del pati de la Casa de Cultura «aprofitant L que fa l’espai». Si esta possibilitat es materialitza, Ricardo Sendra considera que seria la millor opció perquè «a part de la bona música [el pati de la Casa de Cultura] ens aportaria una part de patrimoni i d’història del nostre poble perquè està el llenç més important de muralla del municipi».
I esta és una de les singularitats del Festival de Música de Cine Marina Alta que per l’època en que es programa, el mes d’agost, es poden combinar els espais d’interior i l’aire lliure, el que no passa en altres festivals de les mateixes característiques. També és identitari l’ús de les infraestructures i d’allò emblemàtic de cada poble per a donar un toc distintiu a cada esdeveniment musical, apuntava el director del SONAFILM.